AEDbutikken.dk | Med hjertet for hjertet

❤ 20 års erfaring ❤ Mere end 50.000 leverede hjertestartere ❤ Vores kunder giver os 9,7

Min indkøbskurv
0,00 kr

Hjertestarter til kommunen og offentlige steder

Flere og flere kommuner stiller hjertestartere (også kaldet en AED) til rådighed på offentlige områder. Tænk rådhuset, parker, havne, butikscentre og andre institutioner, der hører under kommunen, såsom forsamlingshuset, biblioteket, busstationen og idrætshallen. De første 6 minutter efter hjertestop er altafgørende for overlevelse. Desværre kan en ambulance ikke altid nå ud til patienten på så kort tid. Derfor er en hjertestarter et godt initiativ, der kan redde liv!

Hvilken hjertestarter til det offentlige?

Hjertestarterne nedenfor er nemme at bruge for alle civile førstehjælpere. Både trænede og utrænede omkringstående kan redde liv med en hjertestarter. Disse AED'er giver tydelige instruktioner på Dansk til at guide redningsmanden gennem HLR (hjerte-lunge-redning), indtil ambulancen ankommer.

Derudover er "online" AED'er så som DefiSign Life Online ideelle til kommuner og offentligt ansvarlige. Tilslut AED'en via Wi-Fi eller 3G, og modtag en notifikation via e-mail, når batteriet er lavt, når hjertestarteren åbnes, eller når hjertestarteren tages med. På denne måde vil du ikke blive mødt af overraskelser, og AED'en kan altid bruges.

Skal hjertestarteren placeres udenfor? Intet problem! Sørg for at have et godt udendørsskab.

Find mere information og indhent tilbud

Har du brug for hjælp til dit valg eller vil du indhente tilbud? Kontakt os venligst ved at ringe på +45 89 88 82 25, send en e-mail til [email protected] eller chat med os i chatten!

Takket være vores brede udvalg af alle mærker, kan vi give dig uafhængig og personlig rådgivning og hjælpe dig med at finde den bedste løsning til din kommune.

Vis som Gitter Liste

4 varer

Faldende orden
pr. side

Ofte stillede spørgsmål om hjertestartere til det offentlige

 

Halv- eller fuldautomatisk hjertestarter til det offentlige?

Med en hjertestarter i det offentlige rum, kan du ikke vide hvem der vil bemande hjertestarteren i en nødsituation, om de har erfaring eller er utrænede. Det er ofte en grund til, at kommuner vælger en fuldautomatisk hjertestarter som for eksempel DefiSign Life. En fuldautomatisk AED afgiver stødet automatisk, mens en halvautomatisk AED har en manuel stød knap. Men vil AED'en blive placeret på et sted, hvor man har fulgt førstehjælpskurser, som for eksempel på rådhuset? Så er en halvautomatisk AED også en god mulighed. Husk; en hjertestarter kan ikke bruges forkert – kun hvis den ikke bliver brugt.

Hvad er omkostningerne pr. offentlig hjertestarter?

For at beregne samlede ejeromkostninger skal du tænke på: købsomkostningerne for AED'en, eventuel opbevaringsskab eller taske, omkostningerne ved udskiftning af elektroder og batterier og måske en serviceaftale. Holdbarheden varierer, men i gennemsnit holder elektroder 2 år og batteriet holder i gennemsnit 5 år. Ejeromkostningen indeholder derfor en AED, 4 sæt elektroder og 2 batterier i gennemsnit.

I Danmark er det ejerens eget ansvar, at sørge for, at hjertestarteren virker. Hvis du ikke vil bekymre dig om vedligeholdelse af din hjertestarter, kan du også vælge at købe en serviceaftale. Du kan se vores udvalg af serviceaftaler under Hjertestarter Service. For eksempel bliver AED’en årligt kontrolleret og testet, og/eller reservedelene bliver udskiftet til tiden.

Hvad er hjertestarterens levetid? Og hvad med garantien?

Vi anbefaler at udskifte hjertestarteren efter 10 år. AED'en er altid på standby, og som følge heraf aflades det interne batteri langsomt. Dette kan ikke erstattes. Det anbefales, at AED'en opbevares i et passende indendørs- eller udendørsskab for optimal levetid. Et hjertestarterskab giver den nødvendige synlighed i offentligheden og beskytter desuden mod kulde, varme og fugt udendørs, hvilket kan have stor indflydelse på hjertestarterens levetid.

For at sikre, at hjertestarteren altid kan bruges, skal du holde godt øje med elektrodernes og batteriets holdbarhed. Sørg for reservedele i tide. Kontroller også status for AED'en regelmæssigt.

Producentens garanti på AED'er varierer fra 2 til 10 år – afhængigt af mærke og model. Kvalitet og sikkerhed er vores topprioriteter, og derfor tilbyder vi 10 års garanti på alle hjertestartere købt hos os. Viser din hjertestarter fejl? Vi står klar til at hjælpe!

Hvad sker der, når hjertestarteren kommer i brug?

Efter at hjertestarteren har været i brug til genoplivning, skal elektroderne udskiftes. Elektroder er kun til engangsbrug. Er AED'en købt hos os? Så kan du kontakte os så hurtigt som muligt med så meget information som muligt. Vores specialister sørger for et nyt par elektroder og - om nødvendigt - et nyt batteri. Helt gratis. At redde liv er gratis i Danmark!

Godt at vide: AED'en gemmer alle slags data under en genoplivning. For eksempel start- og sluttidspunkt, hjerterytmen før, under og efter analysen og antal stød. Nogle gange har ambulancen eller hospitalet brug for den information. Derfor kan de godt tage hjertestarteren med og udlæse den efter den har været i brug. Sæt derfor et klistermærke med navn og adresse på hjertestarteren, så den hurtigt kan finde hjem igen bagefter.