AEDbutikken.dk | Med hjertet for hjertet

❤ 20 års erfaring ❤ Mere end 50.000 leverede hjertestartere ❤ Vores kunder giver os 9,7

Min indkøbskurv
0,00 kr

Hjertestarter til virksomhed

Vidste du, at enhver virksomhed med ansatte er forpligtet til at sørge for sikkerheden på arbejdspladsen? Derfor er det vigtigt at vurdere, hvad er nødvendigt for at forebygge farlige arbejdsforhold på din arbejdsplads. Det kan for eksempel være førstehjælp, brandslukkere, evakueringsplaner eller en hjertestarter (også kaldet en AED).

Hvorfor en hjertestarter til min virksomhed?

Din virksomhed eller arbejdsplads er ikke forpligtet til at anskaffe en hjertestarter. Dog kan den øge sikkerheden for dine medarbejdere. En hjertestarter bliver brugt i tilfælde af hjertestop. Nogle grupper af mennesker og nogle typer af arbejde har større chance for pludseligt hjertestop end andre. En anden risici kan være afstanden til nærmeste akut beredskab eller størrelsen på arbejdspladsen. I tilfælde af hjertestop er det livsnødvendigt at sørge for blodcirkulation hos patienten. Hvert minut tæller! Efter 6 minutter uden HLR og/eller hjertestarter er chancen for overlevelse ekstremt lav. En ambulance kan ikke altid nå ud til patienten inden for 6 minutter. Start derfor HLR (hjertelungeredning) og tilslut en hjertestarter så hurtigt som muligt.

Egnede hjertestartere til virksomheden

Nedenstående hjertestartere er specielt udvalgt til virksomheder og arbejdspladser. De er hurtige og nemme at betjene af alle med tydelig Dansk tale og en skærm eller billede instruktioner. Men det ene firma er ikke det andet, så tag de nødvendige egenskaber i betragtning. Leder du efter en hjertestarter til en industrivirksomhed eller byggeplads? Vælg dertil en robust AED med en høj IP-værdi (kan tåle støv, fugt, stød og slag). Vil hjertestarteren blive installeret på et kontor? Så er en lavere IP-værdi tilstrækkelig. Derudover findes der også flersprogede hjertestartere, der kan skifte fra for eksempel Dansk til Engelsk eller Tysk før eller under genoplivning. Ideel til internationale virksomheder og offentlige områder såsom lufthavne, togstationer og hoteller.

Hjertestarter rådgivning

Planlægger du at købe en hjertestarter til din virksomhed, eller orienterer du dig stadig? Læs mere om hjertestarterne nedenfor eller kontakt os for personlig rådgivning. Vores mærke-uafhængige udvalg gør os unikt i stand til at skræddersy et tilbud til dig. Ring på +45 89 88 82 25 eller send en e-mail til [email protected].

Vis som Gitter Liste

6 varer

Faldende orden
pr. side

Ofte stillede spørgsmål om hjertestartere til virksomheder


Hvilket sprog taler hjertestarteren?

Alle vores hjertestartere taler som standard Dansk. Det kan være nyttigt for internationale virksomheder at vælge en flersproget hjertestarter. For eksempel kommer DefiSign LIFE AED'en med 3 sprog. Brugeren kan nemt ændre sproget under genoplivningen.

Fuld- eller halvautomatisk hjertestarter til virksomheden?

Mange virksomheder har en sikkerhedsansvarlig, og især i industrivirksomheder har personalet ofte fulgt et førstehjælps- og genoplivningskursus. Til erfarne brugere anbefaler vi en halvautomatisk AED. Er der stor sandsynlighed for at medarbejderen er utrænet? Så vælg en fuldautomatisk AED. En halvautomatisk hjertestarter er udstyret med en manuel stødknap, mens den fuldautomatiske hjertestarter kun har en tænd-/sluk knap. Husk; man kan ikke bruge en hjertestarter forkert.

Min virksomheds hjertestarter har været i brug, hvad nu?

Elektroder er kun til engangsbrug. Efter din hjertestarter har været i brug, skal elektroderne udskiftes. Hvis din AED er købt hos os, kontakt os venligst så hurtigt som muligt med så meget information som muligt. Vores specialister sørger for et nyt par elektroder og - om nødvendigt - et nyt batteri. Helt gratis. Din hjertestarter kan ikke redde liv igen, før der er tilsluttet nye elektroder.

Under en implementering gemmer hjertestarteren alle slags data. Nogle gange har læger brug for disse oplysninger, såsom tid, dato og hjerterytmen før, under og efter analysen. Disse oplysninger kan blive udlæst på hospitalet eller af ambulancen. Derfor tager de nogle gange hjertestarteren med sig, efter den har været i brug. Så det er en god idé at sætte et klistermærke med navn og adresse på hjertestarteren. Så finder den hurtigst hjem igen.

Hvor længe holder hjertestarteren?

En hjertestarter har en levetid på 10 år. Hjertestarteren er altid på standby, hvilket får det interne batteri til at aflade langsomt. Dette kan ikke erstattes. Det anbefales, at virksomhedens AED opbevares i et hjertestarterskab for optimal levetid. Tænk på et indendørsskab til en AED på kontoret eller i butikken. Et udendørsskab er nødvendigt for udendørs opbevaring af AED’en. Hjertestarterens batteri drænes hurtigere ved temperatursvingninger.

Det er også vigtigt at holde øje med elektrodernes og det eksterne batteris holdbarhed. Sørg for reservedele i tide. Kontroller også status for hjertestarteren regelmæssigt. På den måde kan du undgå dårlige overraskelser.

Hvad koster en hjertestarter vores virksomhed over 10 år?

For de samlede ejeromkostninger beregner du ikke kun købsomkostningerne for hjertestarteren, men også de omkostninger, du har til udskiftning af elektroder og batterier. Batterier og elektroder skal udskiftes, når de udløber. Holdbarheden af ​​elektroder og batterier varierer per AED. I gennemsnit holder elektroder omkring 2 år og batteriet omkring 5 år. Med en AED, der holder 10 år, udskifter du elektroderne 5 gange og batteriet 2 gange. Du udskifter altid elektroderne efter en redning – dette er dog gratis. Det er gratis at redde liv i Danmark!

For at være på den sikre side, kan du også vælge at købe en serviceaftale. Du kan se vores udvalg af serviceaftaler under Hjertestarter Service. For eksempel bliver AED’en årligt kontrolleret og testet, og/eller reservedelene bliver udskiftet til tiden.